ដើម្បីធ្វើការទំនាក់ទំនងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពជាមួយអតិថិជន
ការទំនាក់ទំនងអតិថិជនមានប្រសិទ្ធិភាព ជាស្នូលនៃអាជីវកម្មទទួលបានជោគជ័យណាមួយ។
បុគ្គលិកអ្នកចែកបៀដែលអាចប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាជាប់លាប់ និងមានប្រសិទ្ធិភាពជាមួយអតិថិជនរបស់គេកាន់តែរីករាយ
ជាមួយនិងការទំនាក់ទំនង នឹងបង្កើនភាពជោគជ័យក្នុងការលក់។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយនៅក្នុងពិភពលោកសព្វថ្ងៃនេះដោយបណ្តាញទំនាក់ទំនងដែលអាចប្រើបាន
ដូចជាទូរស័ព្ទ, អ៊ីម៉ែល, ផ្ញើសារ, ផ្ញើសារបន្ទាន់..ល..
ធាតុទំនាក់ទំនងមានប្រសិទ្ធភាពសំខាន់ត្រូវបានបាត់បង់ពេលខ្លះ។
នៅក្នុងគោលបំណងដើម្បីបង្កើនសមត្ថភាពរបស់អ្នកក្នុងការទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជន ត្រូវចាំចំណុចសំខាន់ទាំងនេះ។
១.ស្តាប់យ៉ាងសកម្ម ការទំនាក់ទំនងមានប្រសិទ្ធិភាពបានចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងការធ្វើជាអ្នកស្តាប់
ឱ្យបានល្អ។ ផ្តោតលើអ្វីដែលអតិថិជនត្រូវបានបង្កើតដោយនិយាយ ជាជាងការឆ្លើយតបរបស់
អ្នក។ ការប្រើភាសារាងកាយ ឬឃ្លាដូចជា ការងក់ក្បាលរបស់អ្នក ឬនិយាយថា ខ្ញុំយល់ ដើម្បី
ដើម្បីបង្ហាញថាអ្នកត្រូវបានគេយកចិត្តទុកដាក់។ ប្រសិនបើអ្នកនៅជាមួយនិងអតិថិជន ត្រូវ
រក្សាទំនាក់ទំនងភ្នែក។ ពេលដែលអតិថិជនបានបញ្ចប់ការនិយាយទៀតនូវអ្វីដែលអ្នកបានគិត
ថាអ្នកបានឮដើម្បីធានាថាអ្នកបានយល់ពីសាររបស់ពួកគេយ៉ាងច្បាស់មុនពេលដែលអ្នកឆ្លើយ
តប។
២.កុំរំខាន ឬកាត់សម្តី ការរំខាន ឬកាត់សម្តីចំពោះអតិថិជន អតិថិជនរបស់អ្នកនឹងមិនត្រឹមតែតូច
ចិត្តទេ ប៉ុន្តែពួកគេនឹងកំណត់សមត្ថភាពរបស់អ្នកក្នុងការទំនាក់ទំនងមានប្រសិទ្ធិភាព យ៉ាងណា
នោះ។ អនុញ្ញាតឱ្យអតិថិជនដើម្បីបញ្ចប់គំនិតរបស់ពួកគេ មុនពេលដែលអ្នកឆ្លើយតប។ វាមិន
ត្រឹមតែបង្ហាញពីការគោរពនោះទេ ប៉ុន្តែវានឹងធានាថាអ្នកពិតជាយល់ពីចំណុចអតិថិជនត្រូវព្យា
យាមដើម្បីឱ្យបាន។
៣. ការប្រើប្រាស់ពាក្យដែលមានភាពងាយស្រួលយល់ មិនប្រើប្រាស់ភាសាមិនត្រឹមត្រូវ ការប្រើ
ឃ្លាដូចជា "សូមេត្តា, អត់ទោស, អធ្យាស្រ័យ, អញ្ចើញ, សុំទោស" ហាក់បីដូចជាយើងបានទទួ
លចំណេះជំនាញមួយច្បាស់លាស់ ដែលមានជំនាញវិជ្ជាជីវក្នុងការទំនាក់ទំនងអុីចឹង ប៉ុន្តែចំ
ពោះ អតិថិជនតែម្នាក់ អ្នកក៏មិនអាចនិយាយពាក្យសម្តីណាដែលស្តាប់មិនបានដែរ។ ក្នុងគោល
ដើម្បីធ្វើទំនាក់ទំនងមានប្រសិទ្ធភាព អ្នកត្រូវប្រើពាក្យ និងឃ្លាណាដែលអតិថិជន និងយើងងា
យយល់ស្រួលបំផុត ព្រោះអតិថិជនមិនដូចគ្នាទេ ហើយការយល់ដឹងក៏មានលក្ខណៈមិនស្មើគ្នា
គ្នាដែរ។
៤.ប្រើពាក្យ ដែលមានជំនាញវិជ្ជាជីវៈ មិនបាច់ផ្ញើសារលក្ខខណ្ឌពេលដែលការទំនាក់ទំនងអេឡិ
ចត្រូនិចច្រើនពេកទេ ខណៈពេលដែលអ្នកហើយនិងមិត្តភ័ក្តិ អតថិជនអ្នក បានយល់យ៉ាងងា
យស្រួលពីពាក្យកាត់ដូចជា BTW (by the way) ដោយវិធី ឬ TTYL (talk to you later) ការពិភា
ក្សាចំពោះអ្នកនៅពេលក្រោយទៀត។ ពាក្យទាំងនោះប្រហែលជាមិនអាចជាការជាក់ស្តែងដល់
អតិថិជនទេ ដូច្នេះនាំឱ្យមានការយល់ច្រឡំទំនាក់ទំនងទេ។ ត្រូវច្បាស់ក្នុងចិត្តថាអ្វីដែលអ្នកកំពុ
ងតែព្យាយាមនិយាយជាមួយអតិថិជន
ឬមិត្តរបស់អ្នក។
៥.កុំធ្វើការសម្ដែងជាគួរសមព្រោះវាមិនមែនជាការពិត ត្រូវបង្ហាញការគួរសមវិញ ព្រោះនេះជា
ឥរិយាបថរបស់អ្នកក្នុងភាពជាអ្នកទំនាក់ទំនង វាជាការងាយស្រួលណាស់ក្នុងការសួរសំណួរ
ដែលនៅក្នុងវិធីមួយ ទៅកាន់អតិថិជនក្នុងការឆ្លើយតបរបស់អតិថិជន ដែលយើងច្បាស់ក្នុងចិត្ត
រួចហើយ។ យើងត្រូវមានភាពស្វាហាប់ក្នុងការទំនាក់ទំនង ទោះបីជាយ៉ាងនេះក្តី វាហាក់ដូចជា
មានការផ្លាស់ប្តូរសាមញ្ញពេលយើងជួបជាមួយអតិថិជន ការសួរសំណួរនៅក្នុងវិធីគួរសម នឹងប្រ
ប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ វាជាមធ្យោបាយមួយឆ្ពោះទៅរកការបង្ហាញសេវាបម្រើអតិថិជនដែលមានគុ
ណភាពខ្ពស់។
៦.ការប្រើប្រាស់ភាសា ឬពាក្យវិជ្ជៈមាន មិនមែនប្រើប្រាស់ភាសា ឬពាក្យអវិជ្ជៈមានទេ អតិថិជន
ចង់ឮនូវអ្វីដែលអ្នកអាចធ្វើបានដើម្បីជួយពួកគេជាជាងអ្វីដែលអ្នកមិនអាចធ្វើបាន។ វិធីនេះអ្នក
ប្រើជាឃ្លាអ្វីមួយ ដែលចំណាប់អារម្មណ៍អាចមានឥទ្ធិពលដោយផ្ទាល់របស់ខ្លួនអ្នក ជំនួសឱ្យការ
ការនិយាយថា ឩទាហរណ៍ "ខ្ញុំមិនអាចផ្ដល់ឱ្យអ្នកនូវអត្រាការប្រាក់ជាក់លាក់របស់អ្នកបានទេ
លុះត្រាតែខ្ញុំ បានរត់ឥណទានរបស់អ្នក" គួរនិយាយថា "ខ្ញុំអាចផ្តល់ឱ្យអ្នកនូវអត្រាការប្រាក់ជាក់
លាក់របស់អ្នក ប្រសិនបើអ្នកអនុញ្ញាតឱ្យខ្ញុំទៅរត់ឥណទានរបស់អ្នក។ " ដោយការដោះបញ្ហាជា
មួយអតិថិជនដោយភាសាវិជ្ជមាន ជាជាងប្រើពាក្យពេចន៍អវិជ្ជមាន អ្នកអាចកាត់បន្ថយចំនួននៃ
ការបិទផ្លូវ ដែលអ្នកអាចជួបប្រទះនោះ។
៧. ត្រូវដឹងថាពាក្យ ឬឃ្លាណាដែលអាចនាំឱ្យអ្នកការពារការប្រតិកម្មពីអតិថិជនបាន អ្នកក៏ចង់ឱ្យ
មានការយល់ដឹងដែរ អំពីឃ្លាដែលថាអាចបង្កើតការការពារប្រតិកម្មដោយចៃដន្យពីអតិថិជនរប
ស់អ្នក។ ឧទាហរណ៍ ជៀសវាងការប្រើពាក្យ "អ្នក" ជាញឹកញាប់ ជនួយសឱ្យការនិយាយថា
«អ្នកត្រូវតែនិយាយឮខ្លាំង "ដោយនិយាយថា "ខ្ញុំកំពុងមានការលំបាកក្នុងការស្តាប់អ្នក "។ ដោ
យការផ្លាស់ប្តូរពាក្យពី " អ្នក "ទៅជា "ខ្ញុំ" អ្នកជួយរក្សាអតិថិជននៅក្នុងផ្នត់គំនិតវិជ្ជមាន និងប
ណ្តាញទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកបានរហូត។
៨. ដែនកំណត់សម្លេងរំខាន និងការរំខាន ត្រូវដឹងពីអ្វីដែលបានកើតឡើងនៅជុំវិញអ្នកនៅពេល
ដែលអ្នកធ្វើទំនាក់ទំនង។ តើមានច្រើននៃសំលេងលឺផ្ទៃខាងក្រៅ ឬព្រឹត្តិការណ៍ដែលកើតឡើង
នៅក្បែរនោះ ដែលអាចនឹងបង្វែរលោកអ្នកឬអតិថិជនពីការផ្តោតលើការសន្ទនានេះឱ្យបានពេ
ញលេញនោះទេ។ ប្រសិនបើអ្នក និងអតិថិជនរបស់កំពុងស្ថិតក្នុងតំបន់រំខាន ត្រូវផ្អាក ឬប្រញា
ប់ត្រូវផ្លាស់ទីតាំង ទៅទីតាំងស្ងាត់ណាមួយផ្សេងទៀត មិនថាអ្នកកំពុងនិយាយជាមួយអតិថិជន
នៅលើទូរស័ព្ទ ឬនៅក្នុងចំណោមមនុស្សម្នារច្រើនទេ គឺត្រូវបានស្ថិតនៅក្នុងទីតាំងស្ងាត់មួយដែ
លជាកន្លែង ដែលអ្នកអាចផ្តោតនឹងផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់អ្នកទាំងពីរ។
៩.កុំមើលស្រាលតម្លៃនៃការទំនាក់ទំនងតាមម៉ែល ឬសំបុត្រ នៅក្នុងពិភពលោកនាពេលបច្ចុប្បន្ន
នេះបច្ចេកវិទ្យា ជំរុញឪ្យមានការងាយស្រួលក្នុងការបញ្ចុះតំលៃ តម្លៃនៃការចំណាំសរសេរដោយ
ដៃាបាន។ ទោះជាយ៉ាងណា ការសរសេរ អ្នកអរគុណលិខិតមួយដែលសរសេរសំបុត្រដោយដៃ
ត្រូវតាមដានឪ្យបានល្អិតល្អន់ ឬសូម្បីតែការផ្ញើម៉ែលទៅអតិថិជនក៏ដោយ ឬក៏សូម្បីតែការផ្ញើកា
តខួបកំណើតទៅអតិថិជន ឬមិត្តភ័ក្កិ វាជាវិធីមួយូរងអង្វែងការពង្រឹងឆាណែល ការទំនាក់ទំនង
របស់អ្នកជាមួយអតិថិជន នឹងនៅក្នុងការឆ្លើយតបដែលជាទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកជារួម។
១០.សួរពីរបៀបដែលពួកគេអតិថិជនចូលចិត្តក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទង ជាចុងក្រោយនឹងអាច
ធ្វើទៅបាន សំខាន់បំផុត សួរអតិថិជនអំពីរបៀបដែលពួកគេចូលចិត្តក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទង។
ខណៈពេលដែលអ្នកអាចនឹងចូលចិត្តអ៊ីម៉ែល អតិថិជនអាចចូលចិត្តសារអត្ថបទ។ ឬអតិថិជន
អាចនឹងមានផែនការផ្ញើសារមួយដែលមានកំណត់នៅលើទូរស័ព្ទរបស់ពួកគេហើយពិតជាទទួ
លបានការខកចិត្ត ប្រសិនបើអ្នកបំបែកពួកគេជានិច្ចជាមួយសារអត្ថបទនោះ។ នៅពេលចាប់
ផ្តើមនៃការទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកជាមួយអតិថិជន ត្រូវយកពេលវេលាដើម្បីសួរថា«តើអ្វីជាវិធីល្អ
បំផុតដើម្បីស្ថិតនៅក្នុងការទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នក? តើខ្ញុំអាចហៅទូរស័ព្ទ, ឬផ្ញើអ៊ីម៉ែជាអត្ថបទ
ទៅអ្នកបានទេ? "នេះជាសំណួរសាមញ្ញអាចទៅជាវិធីមួយយូរអង្វែងក្នុងការជួយអ្នកទាក់ទងប្រ
ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពជាមួយអតិថិជនរបស់អ្នក។
Comments
Post a Comment